Spazmodik Disfoni

Spazmodik Disfoni Nedir, Belirtileri Nelerdir?

Spazmodik disfoni, fokal, erişkin çağda başlayan, larinks (gırtlak) kasları distonisidir. Larinks kaslarındaki spazma bağlı olarak konuşma sırasında seste kesilmeler oluşur. SD hastalarında belirtiler tipik olarak istemli konuşma sırasında olur. Ses hasta tarafından güçlükle oluşturulur. Ortaya çıkan ses boğuk, kısık ve eforludur. İlerlemiş olgularda ses çok yetersiz, konuşanı ve dinleyeni rahatsız edici düzeyde olabilir. Dinlenme sırasında ya da refleks olarak fonasyon sırasında (öksürme, ağlama, gülme, esneme gibi) hastaların hiçbir semptomu olmayabilir. Şarkı söyleme ya da fısıltı sırasında şikayetlerde artma ve azalmalar görülebilir. Bu hastalığı oluşturan mekanizmalar henüz tam olarak bilinmese de, bazı hastalıkların ve çevresel faktörlerin oluşumunda rol oynadığı düşünülmektedir.

spazmodik-disfoni

Spazmodik Disfoni Neden Olur?

SD, başka bazı distoniler (blefarospazm, tortikollis gibi) ve nörolojik hastalıklarla (Parkinson, Wilson, Huntington ve amyotrofik lateral skleroz gibi) birlikte görülebilir. SD oluşumunu tetiklediği düşünülen çevresel faktörler arasında ise enfeksiyonlar, travma, stres ve bazı ilaçlar sayılabilir.  Bu durum kişinin yaşam kalitesini etkileyerek; ciddi sosyal, mesleki ve psikiyatrik rahatsızlıklara yol açabilir.

Spazmodik Disfoni Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Tedavide ses terapisises tellerine enjeksiyon ve cerrahi tedaviler etkili olabilmektedir.

tek-tarafli-ses-teli-felci

Tek Taraflı Ses Teli Felci

Ses telinin felci, ses teli dokusunu oluşturan kaslara uyarı götürmesi gereken sinirin çalışmaması nedeniyle oluşan ses teli hareket kısıtlılığını anlatmak için kullanılan bir terimdir.

saglikli-ses-icin-neler-yapmali

Sağlıklı Ses İçin Neler Yapmalı?

Stresinizi kontrol edin, gizlemeyin. Stresi azaltacak önlemler alın. Yeterli derecede dinlenin.

ses-teli-felci

Ses Teli Felci

Ses teli felci, ses teli dokusunu oluşturan kaslara uyarı göndermesi gereken sinirin çalışmaması nedeniyle oluşan ses teli hareket kısıtlılığına verilen isimdir. Her insanda iki ad