Sinüzit belirtileri

Sinüzit

Sinuzit Belirtileri

Sinüzit belirtileri nelerdir?

Sinüzit belirtileri arasında akut sinüzitli hastalar genellikle burun tıkanıklığı, iltihaplı burun akıntısı, geniz akıntısı (burundan arkaya akıntı) ve burun çevresi sinüslerde basınçtan şikayet ederler. Bu belirtiler virüsler tarafından oluşturulan daha sıradan üst solunum yolu enfeksiyonlarında da görüldüğünden akut sinüzit tanısı için genellikle daha uzun süre var olmaları beklenir. Aşağıdaki belirtilerden bir kısmının varlığı sinüzit tanısını önemli ölçüde destekler.

En sık görülen sinüzit belirtileri nelerdir?

Sinüzit ile ilişkili olabilecek bazı belirtiler: Yüz ağrısı ve yüzde basınç hissi, burun tıkanıklığı, iltihaplı burun akıntısı veya iltihaplı geniz akıntısı, koku alma bozukluğu, ateş, baş ağrısı, ağız kokusu, yorgunlukhalsizlik, diş ağrısı, öksürük, kulak ağrısıkulakta basınçkulakta dolgunluk.

Sinüzit tanısı koyulabilmesi için anterior rinoskopi, oral kavite ve orofarinksin muayenesi ile gerekli hallerde rigid ya da fleksibl endoskopik muayene yapılmalıdır.

Sinüzit, ilaçla ve gerekli hallerde cerrahi olarak tedavi edilebilen bir rahatsızlıktır.

Konu ile ilişkili diğer başlıklara göz atmak isterseniz, aşağıdaki kısa yollardan ya da ana sayfadaki Burun Hastalıkları bölümünden ulaşabilirsiniz.

Burun Tıkanıklığı

Burun Ameliyatı

Sinüzit

Burun Kanaması