Category Archives: Ses Hastalıkları (Foniyatri)

Lazerle Ses Teli Ameliyatı

Lazerle Ses Teli Ameliyatı Lazerle Ses Teli Ameliyatı Nedir? Lazerle ses teli ameliyatı, ağız içerisinden ses tellerine ulaşılarak ve lazer kullanılarak uygulanan bir tedavi yöntemidir. Ses Teli Hastalıkları Tedavisinde Hangi Lazerler Kullanılır? Ses tellerindeki hastalığın ne olduğuna göre KTP, PDL, TruBlue, karbondiyoksit ve diyot lazerlerden birisi tedavi amacıyla kullanılabilir. Lazerle Ses Teli Ameliyatı Hangi Hastalıklarda Uygulanır? Ses tellerinde lazer kullanılarak

Türk ORL Klinikleri Ses Hastalıkları Kursu

Türk ORL Klinikleri Ses Hastalıkları Kursu   Türk ORL Klinikleri Ses Hastalıkları Kursu, 7-8 Nisan 2007 tarihlerinde S.B. Ankara Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde gerçekleştirildi. Toplantıda 150’nin üzerinde katılımcı dinleyici olarak yer aldı. Bu toplantıda yaptığım Laringofaringeal Reflü (Boğaz Reflüsü) ve Ses Hastalıkları Üzerine Etkisi konulu konuşmayı aşağıda izleyebilirsiniz. TÜRK ORL Klinikleri Dergisi Mezuniyet Sonrası Kursları – II Ses Hastalıklarına Yaklaşım

Ses Tellerinin Temel Frekansı

Ses Tellerinin Temel Frekansı Yenidoğan bebekte temel frekans Yenidoğan bir bebeğin ses tellerinin temel frekansı (F0) 450-520 Hz arasında değişir. Yani bebek ağlarken ses telleri saniyede bu kadar sayıda titreşir. Oyun çocukluğu ve ergenlik öncesi dönemde temel frekans Oyun çocukluğu döneminde bu rakam, 300 Hz civarına düşer. F0, hem kız, hem de erkek çocuklarda, ergenlik öncesi dönemde 250 Hz’e kadar

Ses Gelişimi

Ses Gelişimi Doğum sırasında larinksin özellikleri Doğum sırasında bir bebeğin gırtlağı (larinksi), 2 cm boyunda ve 2 cm eninde olup erişkindekinin üçte biri kadardır. Erişkine göre çok yumuşak ve esnektir. Ses tellerinde henüz erişkinlerde bulunan tabakalar mevcut değildir. Cinsiyetler arasında doğumdaki larinks açısından farklılık yoktur. Ses oluşumu açısından larinksin gelişimi Ses gelişimi açısından larinksin gelişimi üç bölüme ayrılır:  Topografik (larinksin

Profesyonel Sese Yaklaşım

Profesyonel sese yaklaşım

Profesyonel Sese Yaklaşım Profesyonel Ses Derneği (PSD), 20. yıl etkinlikleri başladı. 21 Mayıs 2020 tarihinde yapılan ilk Perşembe Seminerinin konusu “Profesyonel Sese Yaklaşım” idi. Dernek Başkanı Prof.Dr. Haldun Oğuz ve Dr. Çiler Büyükatalay’ın moderatörlüğünü yaptığı ilk seminerdeki konuk Profesyonel Ses Derneği Onursal Başkanı ve Larengoloji Derneği Başkanı Prof.Dr. Gürsel Dursun idi. Webinar, 100 kayıtlı kullanıcı tarafından ilgi ile takip edildi.

« Older Entries