Category Archives: Kulak Hastalıkları

Meniere Hastalığı

Meniere Haldun OGUZ

Meniere Hastalığı Meniere Hastalığı ve Meniere Sendromu nedir? Endolenfatik hidrops, endolenfatik basınçta bir artış nedeniyle oluşan vertigo (dengesizlik, baş dönmesi), dalgalanan (azalıp artan) işitme kaybı ve tinnitus (kulak çınlaması) belirtilerinin bir arada bulunmasını tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Endolenfatik hidropsun nedeni biliniyorsa bu duruma Meniere sendromu, nedeni bilinmiyor ise (idiyopatik) Meniere hastalığı adı verilir. Meniere hastalığı belirtileri nelerdir? Meniere hastalığı

Labirentit

Labirentit, hem denge hem de işitme ile ilgili iç kulak organlarının iltihabına verilen isimdir. Önemli bir vertigo nedenidir. Denge siniri iltihabında (vestibüler nörit) olduğu gibi, bir üst solunum yolu enfeksiyonunu takiben ortaya çıkabilir.

Vestibular schwannoma

Vestibular schwannoma Vestibular schwannoma (VS) [akustik nörinom], denge bozukluğunun tümöral nedenleri arasında birinci sıradadır. Her yıl 100.000 bireyden birisinde görülür. %95 oranında denge sinirinin, %5 oranında ise işitme sinirinin kılıfını oluşturan hücrelerden kaynaklanır. Kaynaklandığı sinir ve hücreye göre vestibular schwannoma, acoustic schwannoma, acoustic neuroma gibi isimlerle adlandırılır. Nadiren başka hastalıklarla birlikte olarak her iki kulakta da bu tümör görülebilir. Ataklar

Alkolün işitme üzerine etkisi

Alkolün işitme üzerine etkisi Alkolün işitme üzerine etkisi ile ilgili bir makale: Uzun süre alkol kullanımının denge sistemi üzerine etkileri uzun süredir bilinmektedir. American Journal of Otolaryngology’nin Temmuz-Ağustos 2006 sayısında yayınlanan bir çalışma ile alkolün dengenin yanı sıra işitme üzerine de ciddi etkileri olduğu gösterilmiştir. Alkol bağımlılarında yüksek frekanslarda (tiz seslerde) işitme eşiklerinin yükseldiği tespit edilmiştir. Ayrıca, beyin sapı uyarılmış cevap