Category Archives: Kulak Hastalıkları

Presbiakuzi

Presbiakuzi Presbiakuzi (yaşa bağlı işitme azalması) nedir? Yaşlanmanın doğal bir sonucu olarak, tüm sistemlerde olduğu gibi işitme sisteminde de fonksiyonel kapasitede bir azalma olur. Yaşla ilgili olarak ortaya çıkan, öncelikle yüksek tonları tutan, iki taraflı, simetrik, sensörinöral işitme kaybına presbiakuzi adı verilir. Presbiakuzinin ortaya çıkış yaşı kişiden kişiye değişir. Bu durum genellikle 40’lı yaşların başından itibaren başlasa da, belirgin hale

Kulak Mantarı (Otomikoz)

Kulak Mantarı Otomikoz

Kulak Mantarı (Otomikoz) Otomikoz ya da fungal otitis eksterna, dış kulak yolunun mantar enfeksiyonuna verilen addır. Kulak mantarı genellikle tek taraflı olarak görülür. Enfeksiyonun en sık belirtileri kulakta kaşıntı, ağrı, dolgunluk hissi, çınlama, akıntı ve işitme kaybıdır. Otomikoz genellikle uzun süreli tedavi gerektirir ve tekrarlama eğilimindedir. Fungal Ear Infection (Otomycosis) Fungal infection of the external auditory canal is defined as

Meniere Hastalığı

Meniere

Meniere Hastalığı Meniere Hastalığı ve Meniere Sendromu nedir? Endolenfatik hidrops, endolenfatik basınçta bir artış nedeniyle oluşan vertigo (dengesizlik, baş dönmesi), dalgalanan (azalıp artan) işitme kaybı ve tinnitus (kulak çınlaması) belirtilerinin bir arada bulunmasını tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Endolenfatik hidropsun nedeni biliniyorsa bu duruma Meniere sendromu, nedeni bilinmiyor ise (idiyopatik) Meniere hastalığı adı verilir. Meniere hastalığı belirtileri nelerdir? Meniere hastalığı

« Older Entries