• Seroz Otitis Media

Efüzyonlu otitis media (Seröz otitis media)

Efüzyonlu otitis media (EOM) ya da diğer adıyla seröz otitis media (SOM), çocukluk çağında çok sık görülen ve halk arasında sıklıkla “kulakta su toplanması” ya da “kulakta sıvı olması” olarak adlandırılan bir durumdur.

Çocuklarda ses kısıklığı

Çocuk ve ergenlerde ses kısıklığının yetişkinlere göre daha fazla olduğunu gösteren çalışmalar mevcuttur. Çocuklarda ses kısıklığı, farklı çalışmalarda %6-24 arasında rapor edilmiştir.

• ses teli papillomu

Ses Teli Papillomu

Ses teli papillomu, gırtlağın ve ses tellerinin iyi huylu (benign) bir lezyonudur. Sık sık tekrarlama özelliği nedeniyle papillom tedavisi oldukça zordur.

• Burun ameliyatı

Burun ameliyatı – Septum cerrahisi – Septoplasti

Septoplasti (burun ameliyatı), burun boşluğunu iki eşit parçaya ayıran nazal septumdaki kıkırdak ve kemikteki eğrilikleri düzeltmek ve rahat, sağlıklı bir solunum için yapılan ameliyata verilen isimdir.

Kulak Burun Boğaz Kliniği

Prof.Dr. Haldun Oğuz Kulak Burun Boğaz Kliniği hakkında bazı bilgiler

• Geniz Eti

Geniz eti (Adenoid)

Çocukluk çağında burun tıkanıklığı, tekrarlayan kulak enfeksiyonları ve kulakta sıvı oluşumunun en önemli nedeni olan geniz eti hakkında detaylı bilgiler.

• Ses kısıklığı

ses kısıklığı – dikkat!

Ses kısıklığı, çok farklı hastalıkların ilk belirtisi olabilir. Enfeksiyonlar ve iyi huylu hastalıklar (nodül, polip, kist, sulkus, kanama, reflü…) bunlar arasında en sık görülenlerdir.

Geniz Akıntısı

Geniz akıntısı, burundan geride hissedilen, boğazda takılma hissi, bir şey varmış hissi, boğazda gıcık ve sık boğaz temizlemeye yol açabilen bir durumdur.

Tek Taraflı Ses Teli Felci

Ses Teli Felci

Tek Taraflı Ses Teli Felci Ses Teli Felci Nedir? Ses Teli Felci Ne Demektir? Ses teli felci, ses teli dokusunu oluşturan kaslara uyarı götürmesi gereken sinirin çalışmaması nedeniyle oluşan ses teli hareket kısıtlılığına verilen isimdir. Sağlıklı Bireylerde Ses Telleri Nasıl Çalışır? Ses telleri soluk borusunun hemen üstünde bulunur. Her insanda iki adet ses teli mevcuttur. Bu iki ses teli tıpkı

Çocuk SARS-CoV-2 hastalarında mide bağırsak belirtileri