Puberfoni – Mutasyonel Falseto

Puberfoni (Mutasyonel Falseto) nedir? Çocukluk çağından erişkin çağa geçerken özellikle erkek çocuklarda belirgin olan bir ses değişimi yaşanır. Bu durum, bazı bireylerde çok kısa zaman içerisinde, bazılarında ise daha uzun bir zaman dilimi içerisinde olur. Nadiren ise, bu geçiş tamamlanamaz ve birey dengesiz, değişken, kestirilemeyen bir ses tonu ile konuşmaya devam eder, devamlı ya da arada olan ses incelmesi durumundan yakınır. Bu duruma puberfoni veya mutasyonel falseto adı verilir. Mutasyonel falseto hastaları seslerini kontrol edemediğinden genellikle sosyal aktivitelerini kısıtlarlar ve daha az konuşur hale gelirler. Mutasyonel falseto, beraberinde bir psikiyatrik veya hormonal bozukluk olmadığı sürece sadece ses terapisi teknikleri kullanılarak tedavi edilebilen bir rahatsızlıktır. Nadir bireylerde tedavi yöntemi olarak cerrahi tercih edilebilir.

rinit

Rinit

Rinit, burun içerisini kaplayan mukozanın iltihaplanması ve şişmesidir. Rinitin en sık nedeni üst solunum yolu mukozasını etkileyen soğuk algınlıkları ve alerjilerdir.

ses-teli-dolgusu-enjeksiyon-laringoplasti

Ses Teli Dolgusu (Enjeksiyon Laringoplasti)

Ankara ses teli dolgusu, ses tellerinin farklı nedenlerle hacim – kütle – hareket kaybettiği durumlarda uygulanabilen bir tedavi yöntemidir.

efuzyonlu-otitis-media-seros-otitis-media

Efüzyonlu Otitis Media (Seröz Otitis Media)

Efüzyonlu otitis media (EOM) ya da diğer adıyla seröz otitis media (SOM), çocukluk çağında çok sık görülen ve halk arasında sıklıkla “kulakta su toplanması” ya da “kulakta sıvı olması”