Ses Hastalıklarında Mikrocerrahi

Ses kıvrımlarının (ses telleri) titreşen yüzeyleri katmanlı bir yapı gösterir. Birbirine temas eden en yüzeyel tabaka epitel olarak adlandırılır. Epitelin hemen altında, ses kıvrımlarının birbirine temasının yarattığı travmayı ortadan kaldırma görevi gören Reinke boşluğu bulunur. Bu boşluk içerisinde yer alan jelatinöz yapı, kaba bir benzetmeyle arabamızdaki hava yastığına benzer şekilde ses kıvrımlarının karşı karşıya kaldığı travma etkisini en aza indirmeye çalışır.

Ses hastalıkları en sık Reinke boşluğu içerisindeki yapıların zarar görmesi sonucu ortaya çıkar. Ses kısıklığına yol açan neden klinik olarak nodül, polip, kist, Reinke ödemi, skar gibi isimlendirilebilir.  Ayrıca epitel dokudan kaynaklanan papillom, displazi, erken evre kanser (carcinoma in situ) ve kanser de görülebilecek rahatsızlıklar arasındadır.

Ses hastalıklarının tedavisinde medikal tedavi ve davranışsal tedavi (ses terapisi) de seçenekler arasında yer alır. Ancak bu rahatsızlıkların önemli bir bölümünde asıl ve en kesin tedavi çözümü ses kıvrımı (ses teli) cerrahisi (mikrolaringocerrahi) dir. Bu cerrahi, ameliyathane koşullarında, genel anestezi altında, cerrahi mikroskop yardımı ile bu amaç için özel olarak hazırlanmış cerrahi aletler ile lazer ve koter gibi yüksek teknolojik araçlar kullanılarak yapılır.

Detaylı bilgi, iletişim ve randevu için:
Prof.Dr. Haldun OĞUZ
Kulak Burun Boğaz Hastalıkları, Ses Bozuklukları, Baş-Boyun Cerrahisi
Başkan, Profesyonel Ses Derneği
Başkan Yardımcısı, Avrupa Foniyatri Akademisi
Telefon: 0 312 284 28 88
GSM: 0 531 431 06 94
Adres: Neorama İş Merkezi Kat 5 No.20 Söğütözü, Ankara
Detaylı Adres: Beştepeler Mahallesi, Yaşam Caddesi, Adalet Sokak, Neorama İş Merkezi 13/20, Söğütözü, Ankara
Google Maps: goo.gl/Rd9oJG
Son Güncelleme ve Kontrol Tarihi: 12 Temmuz 2018